Osallistumalla  yhdistyksemme toimintaan saat uusia ystäviä, virkistävää ja monipuolista toimintaa. Unohtamatta kerhoja, jäsenetuja, kulttuuritapahtumia ja matkoja.

Hervannan Eläkkeensaajat ry eli HES

HES on perustettu 13.11.1998 eli olemme jo 25-vuotiaita!

Hervannan Eläkkeensaajat ry on Eläkkeensaajien Keskusliitto ry:n (EKL ry) paikallinen jäsenyhdistys Tampereen kaupungin Hervannan kaupunginosassa. Olemme EKL:n alueellisen yhdistyksen Pirkanmaan piiri ry:n jäsenyhdistys, joita on yhteensä 24.
Toiminnan tavoite on tuottaa lisäarvoa ikäihmisten yhteisölliseen toimintaan, tarjota vertaistukea ja järjestää toimintakyvyn ylläpitämistä ja vireyttä tukevaa toimintaa.

"Yhteistyö perustuu sille lujalle vakaumukselle ettei kukaan pääse perille, elleivät kaikki pääse."

Yhdistys järjestää monenlaista toimintaa. Kuukausittain kaksi tapaamista jäsenille ja lisäksi erillisiä tapahtumia, kuten matkoja ja kulttuuria. Monenlaisia harrastuksia voit toteuttaa kanssamme, kuten muun muassa erilaisia liikuntalajeja, bocciaa, käsitöitä, laulua jne. Tapahtumissa ja kerhoissa kuulet aina ajankohtaista asiaa juuri hervantalaisille eläkkeensaajille. Toimimme myös vaikutuskanavana eläke-etuihimme yhdessä keskusjärjestömme EKL:n kanssa. Yhdistyksessämme on jo yli 200 jäsentä, tule sinäkin!

Seikkailethan kotisivujemme eri välilehdillä, niin löydät esimerkiksi Kerhot -välilehdeltä kaikki vakituiset kerhot. Etusivulta ja Uutisista löydät kaikki erillistapahtumat. Tapahtumat -välilehdeltä löydät ajankohtaiset tiedot jokaisesta tapahtumasta aikajärjestyksessä.

Aina voit myös soittaa tai laittaa sähköpostia. Yhteystiedot -välilehdeltä löydät kaikkien toimijoiden puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet. Mielellämme otamme vastaan myös vinkkejä ja toiveita kaikkeen tulevaan ja myös palautetta mistä tahansa toiminnastamme.

Jäsenmaksu on 20 € vuodelta 2024. Jäsenmaksu tulee maksaa viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, mutta mieluiten jo heti alkuvuodesta.

Varapuheenjohtajan/jäsenasioiden hoitajan tervehdys:

Kevät keikkuen tulevi – sanovat

Päivät ovat pidentyneet, hanget laskeneet ja kevään liukkaat ovat ”parhaimmillaan”. Onneksi liukkaus helpottaa kohta. Toivottavasti et katkonut luitasi.

Hervannan Eläkkeensaajien toiminnassa ajankohta tietää, varovaisen ulkona liikkumisen lisäksi, vielä toimintaa sisätiloissa; pääasiassa Hervannan kirjaston Raili-salissa. Toki keskiviikkoisin kävellään luonto- ja kävelyretkeily -teeman hengessä lähiympäristössä ja joskus vähän kauempanakin.

Kevätkaudella toiminta jatkuu talvimoodissa toukokuun loppuun. Tiedot kaikista tapahtumista löytyvät täältä yhdistyksen kotisivuilta. Lisätietoja voit kuulla yhdistyksen kokoontumisissa sekä tapahtumien yhteyshenkilöltä. Kesän toimintoja ollaan vielä organisoimassa, mutta perinteiset ulkoboccia sekä laituritreffit, käytännössä mölkyn peluu Suolijärven laiturin läheisyydessä, ovat ainakin toteutumassa. Tervetuloa osallistumaan!

Tulevaa ja erityisesti tulevaa kevätkokousta ajatellen toivon, että keräisitte itse kukin, kaikki innostuksen ja ideoiden siemenet käytettäväksi uuden syksyn toimintakauden vahvistukseksi, kehittämiseksi ja kasvuksi.

Hyvää kevättä!
Markku Helin
Jäsenasioiden hoitaja, vpj

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Mielen hyvinvointitaitoja voi vahvistaa (Mieli ry 2020)

1.Älä jää yksin. Keskustele toisten kanssa.
2.Rauhoita mieltäsi eri tavoin.
3.Hyväksy omat hankalat tunteet ja epävarmuus.
4.Noudata säännöllisiä arjen rutiineja.
5.Pohdi ja suunnittele uusia rutiineja.
6.Ulkoile ja liiku.
7.Ennakoi altistavia mielenterveyden riskitekijöitä.
8.Vältä päihteitä.
9.Seuraa luotettavia tietolähteitä.
10.Ota säännöllisesti etäisyyttä uutisvirtaan. Annostele varsinkin somen käyttöä.
11.Noudata viranomaisten ohjeita ja toimi niiden mukaan.
12.Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.
13.Suhtaudu myötätuntoisesti sairastuneisiin tai virukselle altistuneisiin.
14.Jos voimavaroja riittää, tarjoa apua toisille.
15.Muista, että apua on tarjolla.

Linkit -välilehdeltä löydät yhteystietoja,
mistä saat halutessasi lisätietoa ja -apua.