Osallistumalla  yhdistyksemme toimintaan saat uusia ystäviä, virkistävää ja monipuolista toimintaa. Unohtamatta kerhoja, jäsenetuja, kulttuuritapahtumia ja matkoja.

Hervannan Eläkkeensaajat ry eli HES

HES on perustettu 13.11.1998 

Monenlaisia harrastuksia voit toteuttaa kanssamme, kuten mm. kuntoilua, bocciaa, kudontaa, laulua jne. "Sukkamummojen" tapaamisissa tai jäsentapaamisissa kuulet ajankohtaista asiaa hervantalaisille eläkkeensaajille. Toimimme vaikutuskanavana eläke-etuihimme yhdessä. Yhdistyksessämme on jo yli 170 jäsentä, tule sinäkin!

Jäsenmaksu on 20 € vuodelta 2021. Jäsenmaksu tulee maksaa viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, mutta mieluiten jo heti alkuvuodesta.

"Yhteistyö perustuu sille lujalle vakaumukselle ettei kukaan pääse perille, elleivät kaikki pääse."

Puheenjohtajan tervehdys

Anneli ja Jasna



Hyvää ystävänpäivää hessiläiset!                 14.2.2021

Hyvältähän aika ei tunnu, koronan takia perutaan ja
siirretään, ja taas siirretään ja perutaan yhtä jos toistakin asiaa. Lenkkarit puhki on kävelty, ainoa luvallinen harrastus, sitäkin pakkanen on hiukan rajoittanut.

Kuitenkin meillä, HESsin hallituksen jäsenillä ja toimijoilla on  takataskussa odottamassa
paljon suunnitelmia erilaisiin tapahtumiin ja yhdessä oloon, kunhan koronan rajoitukset ne sallii.

Pirkanmaan piirikin on suunnitellut tapahtumia kesälle, mutta kaikki on kiinni koronasta, mitään ei voi vielä lyödä lukkoon. 

Kuitenkin on toive, että kesän kuluessa pääsisimme normaalimpaan elämään. Tapaisimme toisiamme teattereissa, konserteissa ja erilaisissa tapahtumissa, vaikka sitten maskien takaa.

Auringonpaisteista kevättä, jospa auringonvalo olisi enne paremmasta.


Ystävyydellä, Anneli Pentti    


Mielen hyvinvointitaitoja voi vahvistaa (Mieli ry 2020)

1.Älä jää yksin. Keskustele toisten kanssa.
2.Rauhoita mieltäsi eri tavoin.
3.Hyväksy omat hankalat tunteet ja epävarmuus.
4.Noudata säännöllisiä arjen rutiineja.
5.Pohdi ja suunnittele uusia rutiineja.
6.Ulkoile ja liiku.
7.Ennakoi altistavia mielenterveyden riskitekijöitä.
8.Vältä päihteitä.
9.Seuraa luotettavia tietolähteitä.
10.Ota säännöllisesti etäisyyttä uutisvirtaan. Annostele varsinkin somen käyttöä.
11.Noudata viranomaisten ohjeita ja toimi niiden mukaan.
12.Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.
13.Suhtaudu myötätuntoisesti sairastuneisiin tai virukselle altistuneisiin.
14.Jos voimavaroja riittää, tarjoa apua toisille.
15.Muista, että apua on tarjolla.



Linkit -välilehdeltä löydät yhteystietoja,
mistä saat halutessasi lisätietoa ja -apua.


***************************************************************************************************************

Suomen Mielenterveysseuran Hyvän mielen voimasanat

Tammikuu
Huhtikuu
Helmikuu
Maaliskuu