Osallistumalla  yhdistyksemme toimintaan saat uusia ystäviä, virkistävää ja monipuolista toimintaa. Unohtamatta kerhoja, jäsenetuja, kulttuuritapahtumia ja matkoja.

Hervannan Eläkkeensaajat ry eli HES

HES on perustettu 13.11.1998 

Monenlaisia harrastuksia voit toteuttaa kanssamme, kuten mm. kuntoilua, bocciaa, kudontaa, laulua jne. "Sukkamummojen" tapaamisissa tai jäsentapaamisissa kuulet ajankohtaista asiaa hervantalaisille eläkkeensaajille. Toimimme vaikutuskanavana eläke-etuihimme yhdessä. Yhdistyksessämme on jo yli 170 jäsentä, tule sinäkin!

Jäsenmaksu on 20 € vuodelta 2021. Jäsenmaksu tulee maksaa viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, mutta mieluiten jo heti alkuvuodesta.

"Yhteistyö perustuu sille lujalle vakaumukselle ettei kukaan pääse perille, elleivät kaikki pääse."

Puheenjohtajan tervehdys

Anneli ja Jasna



ONNEKASTA UUTTA VUOTTA
Hervannan Eläkkeensaajat!

Vuosi 2021 alkaa uuden vanhan puheenjohtajan ”remmissä”. Olin vuosina 2017-2019 HESin puheenjohtajana, joten monille tuttu kasvo. Elelen edelleen 12-vuotiaan kultainennoutaja Jasnan kanssa Parkanonkadulla. Harrastelen paljon liikuntaa ja kulttuuria, sitten taas kun korona sallii. Olin 15 vuotta Tampereen Lomamatkailijoissa, joista 8 vuotta puheenjohtajana, Järjestettiin matkoja, teatteria, konsertteja ja luentoja, joten ne ovat tuttuja asioita.

Hallituksessa ja toimijoissa on henkilöitä, jotka ovat kertoneet kiinnostuksensa erilaisista asioista, mitä haluavat kanssanne harrastaa. Toiveena onkin, että yhdistyksen toiminta antaa teille hauskaa yhdessäoloa, uusia ystäviä, mielipiteiden vaihtoa. Koronapandemian aikana olen huomannut, kuinka tärkeää on kuunnella muita ja vaihtaa ajatuksia, eri mieltäkin voi olla. Teemme myös yhteistyötä muiden yhdistysten kanssa, Venlantuvan teatteriretkillä olemme jo aikaisemminkin olleet mukana, sitäkin jatketaan.

Toivonkin, että löydämme yhteisen sävelen, tulette mielellänne tapahtumiin virkistymään ja saatte itsellenne hyvänolon tunteen.

ILOA YHDESSÄ TOIMIMISEEN!

Toivoo Anneli Pentti       


Mielen hyvinvointitaitoja voi vahvistaa (Mieli ry 2020)

1.Älä jää yksin. Keskustele toisten kanssa.
2.Rauhoita mieltäsi eri tavoin.
3.Hyväksy omat hankalat tunteet ja epävarmuus.
4.Noudata säännöllisiä arjen rutiineja.
5.Pohdi ja suunnittele uusia rutiineja.
6.Ulkoile ja liiku.
7.Ennakoi altistavia mielenterveyden riskitekijöitä.
8.Vältä päihteitä.
9.Seuraa luotettavia tietolähteitä.
10.Ota säännöllisesti etäisyyttä uutisvirtaan. Annostele varsinkin somen käyttöä.
11.Noudata viranomaisten ohjeita ja toimi niiden mukaan.
12.Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.
13.Suhtaudu myötätuntoisesti sairastuneisiin tai virukselle altistuneisiin.
14.Jos voimavaroja riittää, tarjoa apua toisille.
15.Muista, että apua on tarjolla.



Linkit -välilehdeltä löydät yhteystietoja,
mistä saat halutessasi lisätietoa ja -apua.


**************************************************************

Suomen Mielenterveysseuran Hyvän mielen voimasanat

Tammikuu