Osallistumalla  yhdistyksemme toimintaan saat uusia ystäviä, virkistävää ja monipuolista toimintaa. Unohtamatta kerhoja, jäsenetuja, kulttuuritapahtumia ja matkoja.

Hervannan Eläkkeensaajat ry eli HES

HES on perustettu 13.11.1998 

Monenlaisia harrastuksia voit toteuttaa kanssamme, kuten mm. kuntoilua, bocciaa, kudontaa, laulua jne. "Sukkamummojen" tapaamisissa tai jäsentapaamisissa kuulet ajankohtaista asiaa hervantalaisille eläkkeensaajille. Toimimme vaikutuskanavana eläke-etuihimme yhdessä. Yhdistyksessämme on jo yli 180 jäsentä, tule sinäkin!

Jäsenmaksu on 20 € vuodelta 2021. Jäsenmaksu tulee maksaa viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, mutta mieluiten jo heti alkuvuodesta.

"Yhteistyö perustuu sille lujalle vakaumukselle ettei kukaan pääse perille, elleivät kaikki pääse."

Puheenjohtajan tervehdys

Anneli



Hyvää keväänalkua!

Vuosi vaihtui, ollaan jo hyvässä vauhdissa kohti kevättä. Korona on puhaltanut aivan uudet tuulet kaikkiin toimintoihin, onneksi nyt ollaan menossa hiukan valoisampaan aikaan, päivät lämpenee ja pitenee, toivottavasti harrastusintokin paranee.

Torstaina 10.2. oli ensimmäinen jäsentapaaminen, vielä ei jäsenistö päässyt niin liikkeelle kuin odotimme, oliko syy lyhyeksi jääneellä ilmoitusajalla vai muut menot samaan aikaan. Kokouksessa kerroimme tulevista tapahtumista ja matkoista mitä on jo lyöty lukkoon, toisia vasta suunnitellaan. Kotisivut pyrimme pitämään ajan tasalla, sieltä näkee mitä kulloinkin tapahtuu ja mihin pitää ilmoittautua. Pyysimme myös uusia vinkkejä siitä, minkä tyyliset tapahtumat kiinnostaa, hyvät ideat on kullan arvoisia.

Koronatilanteen aikana yhdistyksen talous on ollut todella kovilla, harrastajia on tapahtumissa vähän, salivuokrat ovat kuitenkin samat käykö siellä 5 vai 20 henkilöä. Liikuntaan on kaavailtu uusia kokeiluja, keppijumppaan ja joogaan on saatu vetäjä ja kuntonsakin voi testata.

Toivon kuitenkin, kun mennään kevättä kohti, että jäsenetkin haluavat yrittää yhdessä, sitä nyt tarvitaan yhdessä tekemistä ja olemista, tavataan uusia ihmisiä, vaihdetaan mielipiteitä, sitä voi tehdä vaikka keskiviikon kävelylenkillä.

Ystävyydellä, Anneli Pentti



Mielen hyvinvointitaitoja voi vahvistaa (Mieli ry 2020)

1.Älä jää yksin. Keskustele toisten kanssa.
2.Rauhoita mieltäsi eri tavoin.
3.Hyväksy omat hankalat tunteet ja epävarmuus.
4.Noudata säännöllisiä arjen rutiineja.
5.Pohdi ja suunnittele uusia rutiineja.
6.Ulkoile ja liiku.
7.Ennakoi altistavia mielenterveyden riskitekijöitä.
8.Vältä päihteitä.
9.Seuraa luotettavia tietolähteitä.
10.Ota säännöllisesti etäisyyttä uutisvirtaan. Annostele varsinkin somen käyttöä.
11.Noudata viranomaisten ohjeita ja toimi niiden mukaan.
12.Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.
13.Suhtaudu myötätuntoisesti sairastuneisiin tai virukselle altistuneisiin.
14.Jos voimavaroja riittää, tarjoa apua toisille.
15.Muista, että apua on tarjolla.



Linkit -välilehdeltä löydät yhteystietoja,
mistä saat halutessasi lisätietoa ja -apua.