Osallistumalla  yhdistyksemme toimintaan saat uusia ystäviä, virkistävää ja monipuolista toimintaa. Unohtamatta kerhoja, jäsenetuja, kulttuuritapahtumia ja matkoja.

Hervannan Eläkkeensaajat ry eli HES

HES on perustettu 13.11.1998 

Monenlaisia harrastuksia voit toteuttaa kanssamme, kuten mm. kuntoilua, bocciaa, kudontaa, laulua jne. "Sukkamummojen" tapaamisissa tai jäsentapaamisissa kuulet ajankohtaista asiaa hervantalaisille eläkkeensaajille. Toimimme vaikutuskanavana eläke-etuihimme yhdessä. Yhdistyksessämme on jo yli 180 jäsentä, tule sinäkin!

Jäsenmaksu on 20 € vuodelta 2022. Jäsenmaksu tulee maksaa viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, mutta mieluiten jo heti alkuvuodesta.

"Yhteistyö perustuu sille lujalle vakaumukselle ettei kukaan pääse perille, elleivät kaikki pääse."

Puheenjohtajan tervehdys

Anneli

Kesää on vielä jäljellä, on saatu nauttia lämmöstä ja valoisista päivistä, syksy on kuitenkin tulossa, illat pimenee ja ehkä kylmeneekin.

Tänä kesänä, pitkän korona-ajan jälkeen, on ollut niin paljon erilaisia tapahtumia ettei kenelläkään varmastikaan ole ollut tekemisen puutetta. HESsi on järjestänyt teatteria, konserttia, mölkkyä/laituritreffejä ja viimeksi 27.7. kävimme Messukylän hautausmaakierroksella. Kierrokseen osallistui noin 40 henkilöä, hessiläisiä 7 henkilöä. Ehkä ei oikein ole jäsenillä kesällä aikaa tapahtumiin? Kierroksia on vielä elokuun ajan, suosittelen.

Korona-aikaan moni tapahtuma jouduttiin perumaan, mutta keväällä oli jo vapaampaa. Toivommekin että syksy tuo innokkaita jäseniä kerhoihin ja tapahtumiin, koska osallistujamäärästä riippuu mitä toimintoja jatketaan ja mitkä jäävät tauolle. HESsin tämän vuoden teeman ”YHDESSÄ TOIMIMINEN” ajatuksena on, että tavataan uusia ihmisiä, vaihdetaan mielipiteitä ja nautitaan yhdessäolosta.

Toiveena on saada mahdollisimman paljon tietoa jäsenien mielipiteistä ja toiveista yhdistyksen toimintaan. On tärkeää, että jäsenet olisivat aktiivisesti mukana jäsentapaamisissa, HES Caféssa ja muissa tapahtumissa, missä toimijat kuulisivat mielipiteitä, mikä asia kiinnostaa, ja mitä ei missään tapauksessa kannata jatkaa, vinkkejä ja uusia ideoita tulevaan tarvitaan.

Hyvää kesänloppua ja intoa alkavaan syksyyn!
Toivottelee Anneli



Mielen hyvinvointitaitoja voi vahvistaa (Mieli ry 2020)

1.Älä jää yksin. Keskustele toisten kanssa.
2.Rauhoita mieltäsi eri tavoin.
3.Hyväksy omat hankalat tunteet ja epävarmuus.
4.Noudata säännöllisiä arjen rutiineja.
5.Pohdi ja suunnittele uusia rutiineja.
6.Ulkoile ja liiku.
7.Ennakoi altistavia mielenterveyden riskitekijöitä.
8.Vältä päihteitä.
9.Seuraa luotettavia tietolähteitä.
10.Ota säännöllisesti etäisyyttä uutisvirtaan. Annostele varsinkin somen käyttöä.
11.Noudata viranomaisten ohjeita ja toimi niiden mukaan.
12.Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.
13.Suhtaudu myötätuntoisesti sairastuneisiin tai virukselle altistuneisiin.
14.Jos voimavaroja riittää, tarjoa apua toisille.
15.Muista, että apua on tarjolla.



Linkit -välilehdeltä löydät yhteystietoja,
mistä saat halutessasi lisätietoa ja -apua.